Ridningen 12/12

Igår var det då ridning och dressyr, vi fick önska hästar så jag önskade Hilton och fick honom :D Jenny(ridläraren) lade ut 6 bommar längst medellinjen alltså lodrätt, som man skulle göra skänkelvikningar emellan, men först övade vi på att göra volter runt de i galopp och trav. I traven går det helt ok men i galoppen så skjuter han ut bogen och jag tappar stödet och han saktar av till snabb trav..... Men i skänkelvikningarna började vi i skritt och travade längst långsidan. Han var lite svår att flytta med rumpan men han flyttade ju i alla fall åt sidan.
 
 
I traven gick det dock mycket bättre, han tog hjälperna jättebra och jag satt jättemjukt i sadeln och bara nuddade lite med skänkeln. Han flyttade rumpan nästan perfekt ;) Och sedan skulle man gallopera på långsidan och då kanske han blev lite pigg och jag lite slarvig med fattningarna..
 
Sammanfattning: Vi behöver öva på att göra volter i galopp och även att göra skänkelvikningar i skritt då traven sitter ganska bra. Han är en ridskoleponny och gör därför nästan exakt vad man säger....Men jag är sjukt nöjd och det var nog det bästa passet på länge. Så fin har jag aldrig fått honom att gå ;D
//Annie
Hilton och Rebecka :)
 

Kommentera inlägget här :