dip dye?

Hej 
 
Jag kollade in lite hår kalk nu.. men jag vet inte, jag vet inte vad som är bäst:/ så om du har gjort dip dye eller något sånt kan du väl skiriva en kommentar och svara på dessa frågor.....
 
1. måste man ha blekt håret innan?
2. hur länge håller färgen?
3. Vart beställer eller köper jag den bästa färgen för billig pris?
4. Kan det vara farligt?
5. Ska jag andvända hårfärg, fasta hårkalk kiritor eller en färg (vet ej vad den heter) där jag ska bland den med balsam?
6. behöver man ha slätt hår eller krulligt?
 
Det var några frågor jag undrar över så om ni vet mycket om dipdye eller har det själva så vill jag jätte gärna veta det =)) ♥ //Andrea

Detta är en dip dye för er som undrar... (Bilden lånad från google)

Kommentarer :

#1: Flisi

Tänkte du färga håret? OwO

Svar: Nee, jag hade bara tänkt göra dip dye alltså bara i topparna... Jag kan lägga till en bild!
Annie och Andrea Hjalmarsson

skriven
#2: Majken

Hej,
Jag har färgat mitt hår med manic panic dip dye färg förrut. Min färg på håret skiftar för jag är brunett på vintern och mer orange tonad på sommaren, jag färgade då på vintern och det syns inte sådär super mycket eftersom jag inte blekte innan. Bleker du får du räkna med att ditt hår kommer slitas eftersom blekningsmedlet gör små sprickor i ditt hår som färgen då ska sätta sig i. Vill du ha ljusare färg på din dip dye blandar du i balsam, anars inte. Men använder du hår kalk så fuktar du håret, t. ex. med hjälp av en sprayflaska med vatten och sen drar/ritar du bara med kritan på det fuktiga, sen fönar du håret. Hår kalket går bort på en tvätt, dip dye går bort på 6-8 tvättar beroende på om man blekt eller ej. Kolla google för mer info.

Ha det bra!

Svar: Manic panik är det hårkalk alltså kritorna för min mamma säger att hon inte vill att jag använder riktig hårfärg och sånt som är farligt för hårbotten/håret och var köper man det bästa hårkalket?
Annie och Andrea Hjalmarsson

skriven
#3: Majken

+Och det kan vara en risk med det eftersom du är ung och fortfarande växer så är det inte bra eftersom det är en kemikalie.

Driectioners är den billigaste dip dye färgen jag känner till och finns t. ex. att köpa på Shock.

Alla sorters hår (rakt, vågigt, lockigt) funkar att färga på vad jag vet.

Svar: Tack så jätte mycket, jag ska kolla upp det där om kemikalierna lite noggrannare så jag kan vara säker MVH Andrea
Annie och Andrea Hjalmarsson

skriven

Kommentera inlägget här :