Rädsla

Hej hej, rubriken på detta inlägg är ju som sagt rädsla. Det är fullt med rädsla överallt, på åkattraktioner, göra något för första gången och göra något som man är tvingad till. Jag har rädslor till saker, en av de sakerna är att rida, för mig är det hur kul som helst att rida. Men jag känner mig som en fegis...alla andra i min grupp älskar att hoppa och tycker allt är roligt, medans jag kommer där och är rädd för allt.(mest för höjder)
 
 
Det är inte så att jag inte gillar hästar eller att inte rida. Det är bara det att jag har alltid haft problem med att hoppa och att säga till hästen. Jag tar alltid den långsammaste och snällaste hästen, och jag känner att jag måste utmana mig själv. Jag får ont i magen och måste kissa typ hela tiden när det är hoppning. Jag försöker och försöker, jag märker ju att jag blir bättre och bättre. Men men, jag verkar säkert som väldens tönt men det är bara sådanahär saker som jag kan ta upp, med er. Har ni också någon rädsla så berätta gärna om det! Vi ses //Annie
Bild lånad från google.

Kommentarer :

#1: Flisi

Att vara modig handlar inte om att göra saker utan att bekämpa sin rädsla för sakerna man gör. Jag åkte som sagt av för någon vecka sedan och blev rädd för att rida. Sedan satt jag upp och red en annan dag. Jag satt stel och tjatade om att sadeln var lös, men så gick det några dagar och jag förstod att det inte var farligare än att göra andra saker. Min mamma fastnade med foten i ett hjul på en vagn en gång, hästen som drog vagnen började skena OCH nu har hon iallafall en extra knöl på ena foten, MEN hon gör det inte farligare än vad det är. Tänk ALLTID positivt<3 // du vet nog vem xD

Svar: Tack så jätte mycket Frida! Det betydde mycket <3
Annie och Andrea

skriven

Kommentera inlägget här :